Traducción / Translation

Moltes gràcies per millorar aquest blog amb les vostres aportacions.
No us talleu gens!


20 de març 2012

Movistar: Atenció al client #fail

(Un cop més, aquest blog desperta de la seva letargia per recollir per escrit una pràctica d'atenció a les persones usuàries que no m'agrada... a veure si resultarà cert que només m'agrada queixar-me!!!)

Ahir vaig poder comprovar (un cop més, que ja n'he tingut alguna experiència prèvia amb ells) com Movistar tracta bé els seus usuaris... de vegades.

Començaré per explicar breument on som i com hem arribat... 

Un dia, fa gairebé dos anys, vaig comprar un mòdem USB que em facilités connectar-me a Internet des d'allà on em trobés sense haver d'anar a la caça de wifi lliure, animat per una oferta interessant: "Internet sense quotes", un producte de Movistar que oferia connexió sense quota fixa i pagant únicament per dia de connexió. Després d'un temps, aquesta oferta va fer aflorar la seva lletra petita, i el 'sense quotes' va desaparèixer deixant pas a una quantitat fixa de 10 euros mensuals més IVA, a més a més de la tarifa aplicable per dia de connexió. Vist això i atès que fa molt de temps que no en faig ús del mòdem, vaig decidir donar-lo de baixa per no continuar pagant per un servei que no utilitzo.

En una recent visita a una de les botigues de Movistar (a Sabadell) on tot van ser facilitats a l'hora de sol·licitar una portabilitat des d'una altra companyia, vaig aprofitar per dir que volia donar de baixa la línia del mòdem USB, però no va ser possible, ja que segons em van explicar, ells només poden fer altes, les baixes s'han de tramitar a través del 1004. Sembla que les gestions a les botigues Movistar són unidireccionals. Curiós.

Finalment, ahir, cansat de pagar religiosament un servei que no utilitzo aconsegueixo fer memòria del fet que tinc pendent aquesta gestió ja fa uns mesos i truco al 1004 on, després de més de 10 minuts de conversa aconsegueixo convèncer a un comercial que m'oferia una quota menor, o convertir la línia del mòdem en una línia telefònica de prepagament, que el motiu de la meva trucada no és un altre que donar de baixa el mòdem que no utilitzo i pel qual no vull continuar pagant, em posant una locució enregistrada que m'informa que per donar de baixa la línia he d'enviar, PER CORREU POSTAL, un escrit signat explicant perquè vull donar de baixa el mòdem i adjuntar una fotocòpia del meu DNI. Val a dir que qualsevol de les opcions de contractació d'un servei alternatiu que m'oferia el comercial (molt amable i educat, això sí) es podien realitzar immediatament per telèfon i que en tenien prou constància amb l'enregistrament de la trucada. 

Així que, si per realitzar una contractació de serveis la gestió telemàtica no resulta problemàtica, no entenc perquè la baixa sí que ho resulta. A no ser que el que busquin sigui que la [meva/nostra] desídia (és a dir, la mandra que suposa escriure una carta i, sobretot, anar a comprar un segell i a buscar una bústia) els permeti seguir facturant per un servei que no s'utilitza algun[s] mes[os] més.

En fi, que a part d'escriure aquí quant m'indignen aquestes pràctiques, l'única cosa que puc fer és anar a comprar un segell i recuperar mitjans de comunicació del segle passat... i confiar que Correos farà bé la seva feina i no perdrà la meva carta!

En qualsevol cas, content, allò que es diu content, no he quedat amb l'atenció corporativa de Movistar!

I consti que no sóc l'únic que està "satisfet" del funcionament de Movistar, no... si en voleu, aquí en teniu un altre exemple recent d'un amic.

1 comentari:

  1. Una observació... tot i que Correos faci bé la seva feina i els lliuri la carta correctament, la sensació que em dóna a mi és que aquestes cartes deuen anar directament a la pila de paper per reciclar, sinò a un lloc pitjor... :) I noooo, aquest comentari no té pas res a veure que em senti estafat per Timofònica-Vomistar, ¿perquè ho creus? ;-P

    ResponElimina

M'agradarà conèixer la teva opinió... anima't!