Traducción / Translation

Moltes gràcies per millorar aquest blog amb les vostres aportacions.
No us talleu gens!


26 de març 2012

Nous temps, nous canals

Ara que l'estat espanyol és líder a Europa en l'ús d'smartphones (perdoneu, però no m'agrada del tot això de 'telèfons intel·ligents'), i que el creixement d'utilització d'aquests dispositius per accedir a la informació continua situant-se per sobre de la mitjana europea, cal plantejar-se seriosament aquest canal com a element important de la comunicació promocional. 

El mobile marketing és una realitat que va prenent el seu espai a tots els àmbits, fins i tot a l'àmbit universitari. En aquest sector, el Servei de Llengües - UAB Idiomes ha endegat una campanya, adreçada als joves de Barcelona i del Vallès Occidental principalment, d'accés i registre mitjançant dispositius mòbils en la que s'ofereix la possibilitat de guanyar un curs d'estiu de llengua estrangera.

L'acció promocional de la campanya, que porta per nom UAB Idiomes Jove, es va iniciar de manera offline amb el repartiment d'unes postals, que incorporen el corresponent codi QR, entre els i les estudiants que van passar per l'edició d'enguany del Saló de l'Ensenyament que ha tingut lloc a les instal·lacions de Fira Barcelona aquesta setmana passada.

El codi, en ser decodificat, direcciona cap a una pàgina adaptada per a dispositius mòbils que permet inscriure's fàcilment, tot i que també s'ha creat una landing page per a les persones que (encara) accedeixen a la xarxa global utilitzant un ordinador.

Tot plegat, un exemple de com un servei universitari també pot pujar al tren i aprofitar les noves possibilitats que ofereixen el desenvolupament i la implantació de la tecnologia mòbil per apropar-se al seu mercat natural (els estudiants universitaris i preuniversitaris) i que, fins el 30 d'abril, permet optar (a aquells afortunats que encara tinguin una edat compresa entre els 16 i el 24 anys) a guanyar un curs d'idiomes. 

T'interessa? 
Doncs escaneja el codi QR i apunta't!!!

20 de març 2012

Movistar: Atenció al client #fail

(Un cop més, aquest blog desperta de la seva letargia per recollir per escrit una pràctica d'atenció a les persones usuàries que no m'agrada... a veure si resultarà cert que només m'agrada queixar-me!!!)

Ahir vaig poder comprovar (un cop més, que ja n'he tingut alguna experiència prèvia amb ells) com Movistar tracta bé els seus usuaris... de vegades.

Començaré per explicar breument on som i com hem arribat... 

Un dia, fa gairebé dos anys, vaig comprar un mòdem USB que em facilités connectar-me a Internet des d'allà on em trobés sense haver d'anar a la caça de wifi lliure, animat per una oferta interessant: "Internet sense quotes", un producte de Movistar que oferia connexió sense quota fixa i pagant únicament per dia de connexió. Després d'un temps, aquesta oferta va fer aflorar la seva lletra petita, i el 'sense quotes' va desaparèixer deixant pas a una quantitat fixa de 10 euros mensuals més IVA, a més a més de la tarifa aplicable per dia de connexió. Vist això i atès que fa molt de temps que no en faig ús del mòdem, vaig decidir donar-lo de baixa per no continuar pagant per un servei que no utilitzo.

En una recent visita a una de les botigues de Movistar (a Sabadell) on tot van ser facilitats a l'hora de sol·licitar una portabilitat des d'una altra companyia, vaig aprofitar per dir que volia donar de baixa la línia del mòdem USB, però no va ser possible, ja que segons em van explicar, ells només poden fer altes, les baixes s'han de tramitar a través del 1004. Sembla que les gestions a les botigues Movistar són unidireccionals. Curiós.

Finalment, ahir, cansat de pagar religiosament un servei que no utilitzo aconsegueixo fer memòria del fet que tinc pendent aquesta gestió ja fa uns mesos i truco al 1004 on, després de més de 10 minuts de conversa aconsegueixo convèncer a un comercial que m'oferia una quota menor, o convertir la línia del mòdem en una línia telefònica de prepagament, que el motiu de la meva trucada no és un altre que donar de baixa el mòdem que no utilitzo i pel qual no vull continuar pagant, em posant una locució enregistrada que m'informa que per donar de baixa la línia he d'enviar, PER CORREU POSTAL, un escrit signat explicant perquè vull donar de baixa el mòdem i adjuntar una fotocòpia del meu DNI. Val a dir que qualsevol de les opcions de contractació d'un servei alternatiu que m'oferia el comercial (molt amable i educat, això sí) es podien realitzar immediatament per telèfon i que en tenien prou constància amb l'enregistrament de la trucada. 

Així que, si per realitzar una contractació de serveis la gestió telemàtica no resulta problemàtica, no entenc perquè la baixa sí que ho resulta. A no ser que el que busquin sigui que la [meva/nostra] desídia (és a dir, la mandra que suposa escriure una carta i, sobretot, anar a comprar un segell i a buscar una bústia) els permeti seguir facturant per un servei que no s'utilitza algun[s] mes[os] més.

En fi, que a part d'escriure aquí quant m'indignen aquestes pràctiques, l'única cosa que puc fer és anar a comprar un segell i recuperar mitjans de comunicació del segle passat... i confiar que Correos farà bé la seva feina i no perdrà la meva carta!

En qualsevol cas, content, allò que es diu content, no he quedat amb l'atenció corporativa de Movistar!

I consti que no sóc l'únic que està "satisfet" del funcionament de Movistar, no... si en voleu, aquí en teniu un altre exemple recent d'un amic.