Traducción / Translation

Moltes gràcies per millorar aquest blog amb les vostres aportacions.
No us talleu gens!


1 de març 2011

III Sessió sobre Innovació en Formació: les meves notes (4)

“Toolkit cognitiu. 10 conceptes per entendre més el món i actuar millor” per Alejandro Piscitelli

Concepte ‘pedagogies moleculars’: passar de tenir el focus en l’aptitud a posar-lo a l’actitud 2.0. Cal desacoblar la formació dels suports tradicionals. Cal redefinir el model de l’educació per allunyar-lo dels actuals paradigmes de la comunicació unidireccional (model de broadcasting).

Cal tenir una mirada retroprogressiva (Paniker) del món: mirar endavant perquè ens interessa construir el futur, però sense perdre de vista el passat per aprofitar l’aprenentatge experiencial.

Piscitelli comenta els canvis socials, les fites històriques i la seva relació amb les xarxes socials. Puntualitza que l'economia dels països se sustenta ja sobre Internet i que no és tan senzill per a un dictador desconnectar un país.

Les eines es reinventen permanentment, la qual cosa atorga una dimensió social a la innovació.

“Som allò que creiem que som”. La gent té una capacitat molt forta per discriminar el poder corruptor de la imatge.

El 65% de tot allò que incorporem (aprenem) coincideix amb aprenentatges previs (biaix de confirmació), perquè aquest fet ens fa sentir emocionalment més segurs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'agradarà conèixer la teva opinió... anima't!